tomboy

"A tomboy is a girl who exhibits characteristics or behaviors considered typical of the gender role of a boy, including wearing masculine clothing and engaging in games and activities that are physical in nature, and which are considered in many cultures to be the domain of boys." - wikipedia

dari sekolah rendah sampai form2 aku tomboy, siap serta kan maksud dari wiki lagi mana tahu ada yg tak tahu en. tapi kasar tu memang tak hilang lagi, sampai sekarang ni la. haha . aku ada pengalaman yang aku tak kan lupa sampai sekarang

satu;
waktu petang di rumah 

ada seorang pakcik dengang seorang budak lelaki *cucu kot* ni dia datang nak beli lembu (ayah aku penternak, penjual, pembela etc lembu). okayy, lepas dia keluar pejabat dia masuk rumah aku. aku dok sebok tengok dia . tiba dia cakap..

pakcik: pergi salam abang tu..
aku: abang? -.- *setapak demi setapak ke belakang*
ummi: *pandang aku*
pakcik: ea, kakak ke abang tu? maaf la ye 

dua;
kaunter di Ikea, PJ

aku dengan adek aku pergi bayar kat kaunter , time tu ada seorang abang ni yang jadi cashier.

abg: nah, satu untuk adek satu untuk abang. *sambil serahkan sesuatu kat adek aku lepas tu kat aku*
aku: errr *dalam hati, abang?? =.=*


dua pengalaman ni aku tak ingat darjah berapa. 


2004, cuba teka aku yang mana?













0 comments:

Post a Comment